Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud
Omhoog
Aanmelden

Praktische adviezen bij tempo- en prikkelverwerkingsproblemen

RONDE 2
13.15-14.15 UUR​​​​

Wat neemt u na afloop mee naar huis?

De deelnemers​ krijgen kennis over problemen in het tempo bij kinderen met epilepsie De deelnmers krijgen kennis over prikkelverwerkingsproblemen De deelnemers krijgen praktische adviezen om tempoproblemen en verstoringen in de prikkelverwerking te ondersteunen

Korte inhoud

Veel leerkrachten benoemen dat ze ervaren dat kinderen met epilepsie trager zijn dan andere kinderen. Ook lukt het vaak niet de aandacht goed te reguleren. Deze kinderen hebben hinder van een verstoorde prikkelverwerking waardoor het werken in de klas niet altijd goed tot zijn recht komt. 
Hoe stimuleer je deze kinderen en wat kun je inzetten om hen te ondersteunen? Ervaar zelf wat bepaalde werkvormen kunnen doen met je concentratie.
 
Werkvorm speciaal onderwijs, voorgezet speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs, primair regulier onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs, speciaal basisonderwijs, zorg
Doelgroep leraren, onderwijsondersteuners, zorgondersteuners, ambulant begeleiders - passend onderwijs ondersteuners, ouders
Onderwijsvorm speciaal onderwijs, voorgezet speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs, primair regulier onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs, speciaal basisonderwijs, zorg
Thema expertise, onderzoek en ontwikkeling
​​​​
 

 Aranka Altena

 

Ambulant onderwijsbegeleider voor leerkrachten van een leerling met epilepsie

Landelijk Werkverband Onderwijs en Epilepsie 

Marjon Breider

Fysiotherapeute voor leerlingen met epilepsie en Onderwijsondersteuner voor leerkrachten in het Speciaal Onderwijs bij SO De Waterlelie, expertisecentrum voor onderwijs en epilepsie ​


Sprekerslijst

:

Help (nieuw venster)