Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud
Omhoog
Aanmelden

Garfield als oplossing voor rekenachterstanden

RONDE 1
11.15-12.15​ UUR​​​

Wat neemt u na afloop mee naar huis?

Kennis van de oorzaak van veel rekenproblemen en hoe onderwijsbehoeften van s(b)o leerlingen zijn vertaald in een game.

Korte inhoud

Bevlogen onderwijsspecialisten uit het s(b)o, wetenschappers, gameontwikkelaars en Garfield hebben al hun talenten bij elkaar gevoegd (en versterkt) in een rekengame speciaal voor leerlingen in het s(b)o. In juli dit jaar werd de internationale 'serious play award' uitgereikt in New York en werd door de Rijksuniversiteit Groningen aangetoond dat de game effect heeft voor prestatie en motivatie van leerlingen. Gebaseerd op longitudinaal onderzoek, wensen uit de s(b)o praktijk en bovenal behoeften van leerlingen. Het resultaat is iets waar we trots op zijn: Garfield’s Count Me In. 

In deze workshop nemen we u mee in de analyse van rekenproblemen, de behoeften van s(b)o leerlingen en de verwerking van beide in een game.
 
Werkvorm lezing (luisteren), ruimte voor discussie, ruimte voor vragen
Doelgroep leraren, onderwijsondersteuners, zorgondersteuners, ambulant begeleiders - passend onderwijs ondersteuners, schoolleiders/ managers/ bestuurders, beleidsmakers, ouders
Onderwijsvorm speciaal onderwijs, primair regulier onderwijs, speciaal basisonderwijs
Thema expertise, onderzoek en ontwikkeling

​​​​​​
 

 

 

Ate.jpg

Ate de Boer        

Directeur Effectief Onderwijs & bedenker van Garfield's Count Me In    

Sprekerslijst

:

Help (nieuw venster)