Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud
Omhoog
Aanmelden

Gestolen spullen terugkrijgen

Ronde 1 

11.00 - 12.00 uur

Wat neemt u na afloop mee naar huis?

Een aantal handvatten om met een grotere kans gestolen spullen terug te krijgen.

Korte inhoud

Een acteur steelt een mobieltje. De docent wil die spullen terug. We onderzoeken situaties waarin u het wel/niet gezien hebt, ook twijfelsituaties. We kijken naar het verschil in aanpak bij harde en zachte leerlingen.
 
Werkvorm ​deelnemers delen hun ervaringen, Ruimte voor discussie, Ruimte voor vragen, Zeer interactief, met acteur.
Doelgroep ​leraren, onderwijsondersteuners, zorgondersteuners, ambulant begeleiders, schoolleiders/ managers/ bestuurders, beleidsmakers, ouders
Onderwijsvorm ​speciaal onderwijs, voorgezet speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs, primair regulier onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs, speciaal basisonderwijs, gemeente, zorg
Thema ​passend onderwijs
 
 
INTERCULTURELE COMMUNICATIE

Ronde 2

13.30 - 14.30 uur

Wat neemt u na afloop mee naar huis?

Eye openers over uzelf en anderen.

Korte inhoud

We starten met de cultuurkenmerken die op dat moment aan de orde zijn. Van daaruit kijken we verder.  
 
Werkvorm ​lezing (luisteren), deelnemers delen hun ervaringen, ruimte voor discussie, ruimte voor vragen, interactieve presentatie
Doelgroep ​leraren, onderwijsondersteuners, zorgondersteuners, ambulant begeleiders, schoolleiders/ managers/ bestuurders, ouders
Onderwijsvorm ​speciaal onderwijs, voorgezet speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs, primair regulier onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs, speciaal basisonderwijs, gemeente, zorg
Thema ​onderwijskwaliteit
 
 
HET CORRIGEREN VAN KORTE LONTJES
 
Ronde 3
15.15 - 16.15 uur

Wat neemt u na afloop mee naar huis?

Minimaal 5 tips (van de 30) om korte lontjes effectiever te corrigeren.

Korte inhoud

Een acteur is het korte lontje. Hans laat verschillende reactiemogelijkheden zien en vraagt de acteur steeds naar het effect,  vooral wat er 'vanbinnen' bij hem gebeurt.
 
Werkvorm deelnemers delen hun ervaringen, ruimte voor discussie, ruimte voor vragen
Doelgroep leraren, onderwijsondersteuners, zorgondersteuners, ambulant begeleiders, schoolleiders/ managers/ bestuurders, beleidsmakers, ouders
Onderwijsvorm speciaal onderwijs, voorgezet speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs, primair regulier onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs, speciaal basisonderwijs, gemeente, zorg
Thema passend onderwijs
 

 Hans Kaldenbach

 

Directeur bij ACTA-Kaldenbach
Hans is ook trainer en auteur van o.a. 'Respect', 'Machomannetjes' en 'Korte Lontjes'.

Sprekerslijst

:

Help (nieuw venster)