Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud
Omhoog
Aanmelden

Eigenaarschap van leerlingen

  • Leerlingen een actieve rol geven in het monitoren van hun voortgang

Ronde 3

15.45 - 16.45 uur

Wat neemt u na afloop mee naar huis?

Een week na de workshop ontvangt u de uitkomsten van de oefening gebundeld, zodat u een praktische vragenset hebt om met eigenaarschap aan de slag te gaan.

Korte inhoud

In deze workshop wordt u aan het denken gezet over eigenaarschap van leerlingen. Het is een trendwoord in het onderwijs, maar wat is het eigenlijk? In het eerste deel van deze workshop krijgt u informatie over begrippen die van belang zijn voor eigenaarschap. Daarnaast wordt u aan het denken gezet over uw eigen opvatting over eigenaarschap, en wisselt u daarover uit met andere deelnemers. Hoe herkent u het bij leerlingen in de klas?
 
In het tweede deel van de workshop ziet u een voorbeeld van hoe u het in de praktijk handen en voeten kan geven. Op welke manieren kun je eigenaarschap concreet maken in de klas, wat kunt u doen? 
 
U sluit de workshop af met een oefening waarbij u zelf een vragenset maakt om de leerling terug te laten kijken op wat hij/zij heeft gedaan en hoe dat heeft bijgedragen aan de leerresultaten.
 
Werkvorm ​lezing (luisteren), deelnemers delen hun ervaringen, deelnemers gaan aan de slag met opdrachten
Doelgroep ​leraren, onderwijsondersteuners
Onderwijsvorm ​speciaal onderwijs, primair regulier onderwijs
Thema ​onderwijskwaliteit
 

 Marleone Goudswaard

 


Onderzoek en innovatie bij CED-Groep

Sprekerslijst

:

Help (nieuw venster)